Przypominamy, że wraz z początkiem roku weszły w życie zmiany, które dają podatnikom więcej możliwości, ale i... obowiązków. Warto zadbać o udoskonalenie procedur w swojej firmie.
Podatnicy mogą teraz uzyskać z urzędów skarbowych więcej informacji o swoim kontrahencie – m. in. czy zalega w podatkach. Jednocześnie stworzono elektroniczne rejestry podatników VAT wykreślonych oraz podatników, którym rejestrację przywrócono.
Należy spodziewać się, że w sytuacjach wątpliwych administracja skarbowa będzie oczekiwać od podatników, iż skorzystają z nowych możliwości podczas weryfikacji kontrahentów. Ci, którzy tego nie uczynią, mogą mieć większe trudności w odliczeniu VAT.
W związku z tym, szczególnie w firmach dokonujących wielu transakcji z dużą grupą klientów, warto zaktualizować procedury kontrolne.
Ich sprawdzenie pod kątem zgodności z nowymi narzędziami fiskalnymi i nowymi wymaganiami - warto powierzyć specjalistom.
Tych z Państwa, którzy nie wdrożyli dotąd stosownych procedur albo muszą zweryfikować istniejące - zapraszamy do kontaktu.