Aktualności

Ustawa o ochronie sygnalistów - nowe obowiązki pracodawców

25 września wchodzą w życie przepisy ustawy o ochronie sygnalistów. Wiążą się z nowymi obowiązkami nałożonymi na przedsiębiorstwa i instytucje publiczne. Czego nowa ustawa wymaga od pracodawców i w jaki sposób spełnić te wymagania?

Przepisy, wprowadzające do polskiego prawa założenia dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej, mają chronić osoby (pracowników) informujące o naruszeniach prawa. Pracodawcy muszą wdrożyć procedury, które zapewnią bezpieczne i poufne kanały zgłaszania nieprawidłowości. Wewnętrzne regulacje należy dostosować do specyfiki działania oraz struktury przedsiębiorstwa lub instytucji. 

Nowe przepisy, w telegraficznym skrócie omawia adw. Beata Grygiel-Skrzypczak. Zachęcamy do lektury opracowania zamieszczonego w naszym banku wiedzy: KLIKNIJ

Ważne! Specjaliści naszej Kancelarii wspierają przedsiębiorców i instytucje publiczny na etapie przygotowania i wdrożenia wewnętrznych regulacji. Osoby zainteresowane prosimy o kontakt telefoniczny: 61 852 62 77